Aleksandra Petrovski je multitalentovana mlada žena i veliki profesionalac. Ona je copywriter, content creator i content strategist sa naglaskom na Brand Storytellingu i Content Marketingu. Trenutno je angažovana na više velikih projekata: urednica je srpskog izdanja online magazina Coca-Cola Journey, kreator online sadržaja za Societe Generale Srbija banku, urednica biblioteke Uspeh Edukativnog centra Finesa i urednica i moderatorka programa Webiz edukativnih događaj.
Da li možeš ukratko da mi kažeš kako si počela?
Moj prvi posao bio je sportski novinar i time sam se bavila 10 godina, mada vam je možda nespojivo sa ovom osobom koju danas poznajete. Bilo je to iskustvo koje ne bih menjala nizašta na svetu, jer verujem da me je dosta oblikovalo.
Od malena sam govrila da ću “pisati novine” i sa nepunih 15 roditelji su me bez mnogo uvertire pustili da se u tome oprobam. Tako ja ostadoh u redakciji narednih 17 godina.
Sigurno ti nije bilo lako, na kakve si sve poteškoće nailazi na svom putu?
Kada se kao gimnazijalka nađete u muškoj redakciji ili na sportskim terenima, onda ne samo da morate da dokazujete da tu niste da biste se (jednog dana) dobro udali, već i da ste dovoljno ozbiljni i pouzdani uprkos mladim godinama. Ali zbog toga sam od starta visoko podigla lestvicu i doživljavala kao podstrek da još posvećenije radim i učim.
Niko mi nikada nije rekao, osim jednog rođaka, da to nije za mene “jer sam devojčica” i valjda baš zato imam potrebu da dam vetar u leđa drugim ženama koje nailaze na rodno zasnovane barijere.
To je bilo davno, a čime se sada konkretno baviš?
Ukratko: komunikacijama u najrazličitijim mogućim oblicima. Bavim se kreiranjem sadržaja i brand storytellingom.
Koja je tvoja uloga u kompanijama za koje radiš?
Pomažem pojedincima i kolektivima da svoje plemenite poslovne ideje uobliče u priče vredne pažnje i deljenja. Važno mi je da učestvujem u projektima za koje verujem da imaju svrhu.
Posle svog tog vremena provedenog u „muškom svetu“ šta misliš o položaju žena u biznisu?
Raduje me što je sve više žena na visokim pozicijama i na mestima gde se donose bitne odluke, međutim vrlo često se događa da su one u tome uspele oponašajući svoje muške kolege.
Primetićete još nešto: gotovo redovno pitanje za žene uspešne karijere je kako usklađuju posao i porodicu, a sa druge strane to pitanje se vrlo retko postavlja muškarcima. Da li vam to dovoljno oslikava kolektivna očekivanja i shvatanja?
Da se razumemo, nije tako davno bilo kada žene nisu mogle ni da registruju firmu na svoje ime, na primer, ali još će vode poteći dok istinski ne budemo izjednačeni.

Pošto si angažovana na više projekata, koji su izazovi sa kojima se svakodnevno susrećeš?
Uvek je izazov da uskladim sve to, održim fokus, da istovremeno sebi obezbedim vreme i energiju da napredujem stičući nova znanja i veštine. Prevashodno su to izazovi proistekli iz sopstvenih visokih očekivanja i težnje perfekcionizmu.
Kakav utisak imaš o tretmanu koji imaš u kompaniji? Da li je jednak tretmanu muških kolega na istom položaju?
Nikada nisam na svojoj koži osetila da sam manje ili više cenjena jer sam žensko. Čak sam i bila urednica muškoj redakciji.

Kakvo je tvoje mišljenje o ženskom preduzetništvu?
Preduzetništvo sa sobom nosi hrabrost, rizikovanje, pronalaženje novih načina da nešto uspe, pregovaranje… Bez namere da generalizujem – to je za žene definitivno veći izlazak iz komfor zone. Posmatrajući kroz tu prizmu, zato se dodatno radujem svakom ženskom preduzetničkom poduhvatu.
Takođe, znam brojne primere žena, koje su nakon što su postale majke, postale i preduzetnice, jer im to daje više fleksibilnosti da organizuju svoje vreme i provedu ga sa svojim detetom. Kada imamo zadovoljne male i velike ljude – to je uvek super vest!
Da li je, po tebi, potrebno naglašavati razliku između ženskog preduzetništva i preduzetništva uopšte?
Zalažem se za to da nam se na osnovu pola ne određuju položaj, sposobnosti i dometi, već da to zavisi samo od našeg rada i truda. Imajući to u vidu, nije logično da zagovaram naglašavanje takvih razlika.
I za kraj, koji je tvoj predlog za unapređenje položaja žena u biznisu?
Citiraću Šeril Sandberg: Prava promena će doći kada moćnih žena bude više, kada ne budu bile izuzeci. Lako je ne voleti ih kada ih je malo.