Prefer cosmetics

Uvek u potrazi za pričom! Da je pročitam, čujem ili napišem.

Ljiljana Reljić je po zanimanju diplomirani inženjer tehnologije, a prvi posao joj je bio u firmi Yuco Hemija, gde je stekla značajno iskustvo u proizvodnji kozmetičkih proizvoda obavljajući poslove na funkciji direktorkea proizvodnje.

Osim toga, Ljiljana je bila direktorka Albusa, zamenica generalnog direktora u kompaniji Invej, gde je stekla ogromno iskustvo u prodaji i marketingu, stvaranju brendova kozmetike, hrane, pića (Albus, Medela, Vital, Rubin).
Takođe je bila direktorka firme Lavazza iz Novog Sada, gde je stvorila brendove Orea i Lavax, proizvode kozmetike i kućne hemije.

Ova uspešna poslovna žena danas vodi sopstveni biznis, Prefer kozmetiku, u kojem joj pomažu suprug i ćerka.
“Suprug radi u našoj firmi i brine o proizvodnji, isporuci robe i svim detaljima koji su važni da proizvod stigne na vreme na police naših kupaca. Ćerka ide u školu i pomaže koliko može, koliko joj obaveze dozvoljavaju. Pomaže nam takođe kod prezentacije proizvoda na društvenim mrežama.”, priča Ljiljana.

Firma Prefer cosmetics osnovana je 2015. godine. Ideja da započnu proizvodnju parfema, parfemskih mistova i losiona za telo, bila je Ljiljanina, jer je uvidela da na tržištu Srbije ima prostora za takvu vrstu proizvoda.
U poslovanje je uključena cela porodica, kao i Ljiljanina koleginica Sandra Mladenović, koja je saradnik na razvoju proizvoda.

prefer

Kao i svaka preduzetnička priča i ova obiluje podrškom porodice i najbližih saradnika, dobrim idejama, ali i preuzimanjem više uloga u okviru raspodele posla.
Ljiljana veliki deo posla, kako kaže, obavlja sama: “Moja uloga je da kreiram proizvod, osmišljavam dizajn zajedno sa dizajnerima, testiram proizvod u laboratoriji, radim nabavku sirovina, učestvujem u proizvodnji u pogonu, tražim kupce za proizvode, dogovaram uslove saradnje….i još mnogo toga, s obzirom na to da smo mi još uvek mala firma , pa većinu poslova još uvek obavljam sama.”

Početak je, kao i uvek bio težak, jer je trebalo osmisliti proizvode, obezbediti mašine za proizvodnju, naći kupce. Kao nova firma na tržištu suočavali su se sa poteškoćama: “…nailazite na odbijanje, ali malo po malo nalazite svoje mesto na tržištu, onda kreću drugi problemi, naplata prodate robe… treba zatvoriti krug. Danas je lakše u smislu pozicije na tržištu ali je borba što se tiče naplate ista…”.

Konkurencija na tržištu je velika, a za svoje mesto se Prefer cosmetics bori ne samo sa domaćim proizvođačima, već i sa stranim firmama čiji budžeti za marketing daleko prevazilaze ono što oni mogu u ovom trenutku da izdvoje.

Ljiljana kaže da “potrošači uvek daju prednost uvoznim kozmetičkim proizvodima…tako da je veoma teško i potrebno je mnogo truda kako bi se zadobilo njihovo poverenje.”.

Kada je reč o razvoju biznisa i proizvodnih linija, Ljiljana se u skorijoj budućnosti okreće prirodnim komponentama i razvoju jedne potpuno nove linije kozmetike.
“Moji planovi su da realizujem kolekciju za negu kože sa prirodnim komponentama na onaj način kako sam je zamislila, da u saradnji sa DM drogeriama zadobijemo poverenje potrošača, a onda korak po korak, da tu liniju proizvoda proširimo novim proizvodima, da pokušamo da plasiramo proizvodei u EU jer mislimo da smo napravili proizvode koji po kvalitetu mogu da pariraju najvećim brendovima u svetu.”, priča naša sagovornica.

prefer

Veliki izazov je bilo učešće u DM inkubatoru, a Prefer Cosmetics je jedan od pobednika ovog projekta, što znači da će se njihovi proizvodi od jeseni naći u maloprodaji DM drogerija.
“Kao učesnik DM inkubatora stekla sam veliko iskustvo , posebno u sferi marketinga, načina prezentacije proizvoda, takođe saznali smo za nove mogućnosti što se tiče izvora finansiranja…”, kaže Ljiljana.

Proizvode Prefer kozmetike je, osim na domaćem, moguće kupiti i na tržištima, a kolekciju koju će biti lansirana u DM drogerije od septembra, planiraju da izvoze na još veći broj tržišta.

Upravo je DM inkubator bio jedan od najvećih izazova za našu sagovornicu, jer su kozmetički proizvodi sa prirodnim i organskim komponentama veoma zahtevna kategorija.

Ljiljana smatra da se žene u biznisu suočavaju sa istim problemima kao i muškarci, i da tu nema neke velike razlike. A, kada je reč o podršci države za razvoj preduzetništva, naša sagovornica kaže da je ona delimična:
“Podrška postoji, delimično. Mi smo dobili subvencije za kupovinu opreme, mada postoji mnogo problema ukoliko kao nova firma konkurišete za kredit…”

Država bi trebalo da više i na bolji način podržava razvoj ženskog preduzetništva, jer se dobra ideja, upornost i rad uvek, na ovaj ili onaj način, realizuju.
“Svakako treba da postoji veća podrška države za žensko preduzetništvo. Takođe potrebno je upoznati žene, koje bi želele da započnu biznis, o mogućnostima finansiranja biznisa. Do izvora finansiranja se može doći ako imate dobru ideju. Ja sam kroz DM inkubator saznala za mnoge mogućnosti finansiranja biznisa, za koje ranije nisam znala (poslovni anđeli…)”, kaže Ljiljana.

Ženama koje se bore na tržištu i pokušavaju da opstanu ili unaprede svoje poslovanje, Ljiljana poručuje sledeće:
“Ponekad je teško, razmišljate da odustanete, pitate se šta vam je sve to trebalo, zavidite ženama koje imaju više slobodnog vremena, a onda kada neko proba i pohvali vaš proizvod ili uslugu, kad vidite proizvod koji ste stvorili da neki nepoznati ljudi hvale, kupuju, onda shvatite da je sve bilo vredno i truda i vremena. Tako da samo hrabro!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *