Bez želje da ovu priču privatizujem, moram napomenuti da narednu gošću lično poznajem i njene usluge koristim preko dvadeset godina. Mislim da je to za respekt, ne prema meni i mojoj „vernosti“ već njoj i njenoj sposobnost da se razvija, raste i menja sa svojim klijentima. Njeno ime je Milka Pavlović i po zanimanju je frizer, vlasnica frizerskog salona PRESTIGE BY MILKA.
Milka je završila srednju frizersku školu, a pored nje i akademije u Londonu, Parizu, New Yorku. Završila je i brojne seminare i biznis forume u inostranstvu i Srbiji. Pored frizerskog zanata edukovala se i u domenu psihologije, menadžmenta i slikarstva.

Kako je nastao vaš biznis, kako je sve počelo i čija je inicijalna ideja?
Odluku da postanem frizer doneo je moj otac. Nakon završene srednje frizerske škole, samostalno sam počela da vodim svoj biznis 2001. pre 18 godina. Početak mog poslovanja je obeležila moja intuicija.
Ko je sve uključen u biznis i ko čini vaš tim?
Danas se moj tim sastoji od 12 osoba, tokom vremena smo utvrdili hijerarhiju unutar tima.
Koja je vaša uloga u poslu?
Osim toga sto sam vlasnik salona koje imamo ja sam i nosilac posla. Pored toga što radim u salonu ja sam i edukator na akademiji i držim samostalne seminare. Radim revije u zemlji i inostranstvu na kojima uglavnom radim visoku modu u svetu frizura. Moj posao je da kreiram nove oblike i predlažem boje i teksture za predstojeću sezonu.

Koliko dugo poslujete i da li biste mogli da napravite paralelu između samog početka i danas – šta ste sve unapredili i na koji način?
Ove godine slavimo 2 jubileja, 25 godina moga rada i 18 godina rada salona PRESTIGE BY MILKA. Počela sam sama vođena samo svojom idejom da klijentima pružim najbolji kvalitet i tako radimo sve ove godine. Razvijali smo i unapredjivali svoj biznis konstantno. Napravili smo alate koji su nam pomogli da moje ideje prebacimo u formu. U tome mi je pomogao konsultant, koji je napisao naučni rad, a tema mu je bila naša kompanija. Rad je obajvljen u jednom američkom naučnom časopisu, a bili smo i tema njegovog master rada, pod naslovom “Nemerljivi kapital”.
Konstantna edukacija mog tima i mene same, omogućava nam da pratimo trendove u poslovanju i tako održavamo visok kvalitet usluge u salonu.
Šta vama najviše znači u radu i šta podrazumeva vaš radni dan?
Svakako su to osmesi naših klijenata, koji su nagrada našem radu. Najveće zadovoljstvo je stvaranje možda za nekog malih dela, ali za mene su to jako važne stvari. Slikane je moj hobi i to mi pomaže da pravim balans između obaveza i uživanja. Porodica je ta koja čini najlepši deo dana.
Šta vam je bilo (ili je i dalje) najizazovnije na poslovnom putu i realizaciji poslovne ideje?
Najizazovnije na poslovnom putu je svakako prevazići ono što ste već napravili i ići dalje.

Da li radite i u inostranstvu ili ste orijentisani isključivo na domaće tržište?
Pošto radimo uslugu, radimo je u zemlji, a revije nekada budu i u inostranstvu.
Kakva je konkurencija i stanje na tržištu?
Nikada se nisam previše bavila konkurencijom ni tržištem. Uvek sam pružala najbolje od sebe i plasirala svoje ideje tako da sam uvek znala da se razlikujemo od drugih.
Kakav je položaj žena u biznisu?
Ako gledam položaj ženske osobe u biznisu smatram da tu ne postoje razlike kada je moj posao u pitanju. Ako gledam položaj poslovne žene kao majke i supruge onda to i nije tako lako. Smatram da je veliki problem u našem mentalitetu gde žene i dalje pored toga što imaju redovno radno vreme kod kuće kuvaju ručak, spremaju kuću i vode računa o detetu i suprugu. Opet sve je do žene. Mi poslovne žene vrlo često zaboravimo da smo samo ŽENE, vrlo često u vezama oponašamo mame našim partnerima i ako se to vremenom ne menja nastaje problem. Dakle, moj savet svim ženama je da dok se još ne zaljube postave stvari na svoje mesto.
Postoji li podrška države za žensko preduzetništvo i u čemu se (na vašem primeru) ogleda?
U mom slučaju, ja sam imala samo sputavanja. Možda su se stvari promenile, ali ja nisam imala tu sreću.
Koji je vaš predlog da se unapredi položaj žena u sferi preduzetništva?
Apsolutno ne bih razdvajala žene i muškarce. Mislim da je veći problem u našem mentalitetu. Bilo bi dobro da svi zajedno poradimo na osvešćivanju ravnopravnosti u svim životnim ulogama i tada će ženama biti lakše. Smatram da se svi ljudi rode sa potencijalom i ne bih davala prednost jednom polu.

Da li planirate da širite biznis i kakvi su vam planovi uopšte?
Mi sada poslujemo sa dva velika, luksuzna salona i za Novi Sad je to dovoljno. U našoj zemlji je problem u zakonu o radu. Pitate se zašto? Zato što ja mogu da edukujem veliki broj radnika i otvorim puno salona kako bi širila biznis, ali ne postoji zakon koji štiti mene kao poslodavca, da će moja ulaganja u edukaciju zaposlenih biti vraćena. Hoću da kažem da nije tako retka situacija da drugi poslodavac radnicima ponudi malo veću platu i oni odu. Tu je problem u zakonu o konkurenciji. Čuli smo za slučaj gde je jedan kozmetički salon preuzeo osam radnika drugom salonu. Smatram da to zakon mora da reši, da se takve stvari ne dešavaju, jer radnici su kapital, a ta krađa je krađa nemerljivog kapitala.
Šta biste poručili ženama koje se danas bore na tržištu sa svojim biznisima i koje pokušavaju da svoje poslovne ideje iznedre na najbolji mogući način?
Poželela bih im sreću pre svega. One same moraju da shvate po čemu su drugačije od drugih, da uvek i u svemu daju svoj maksimum i da znaju da se ništa ne dešava preko noći.
BUDUĆNOST JE PRED NAMA…